Как да си направим кулинарен блог?

Според скорошно проучване блоговете за храна и рецепти имат по-висок среден месечен доход от блоговете от другите категории. Ако винаги сте искали да споделите своите кулинарни изкушения, но не сте сигурни как да започнете блог за храна, попаднали сте на правилното място. В това ръководство ще разгледаме стъпка по стъпка процеса за стартиране на кулинарен сайт.

Стъпка 1. Обмислете идентичността на вашата марка

В блогосферата има повече от 2 милиарда блога. Това означава, че има жестока конкуренция в тази ниша и следователно наличието на идентичност на марката е от съществено значение, за да се откроите от тълпата. Подходящото име за вашия сайт трябва да бъде първата стъпка в стартирането на блог за храна.

Преценете дали желаете да пишете само за храна или и за други теми. Ако пишете само за храна, името на вашия сайт трябва да бъде нещо, което посетителите биха свързвали с храна. Така името по-лесно ще се помни и е по-вероятно някой, който вече е посещавал вашия блог, да ви посети отново, ако е запомнил името на сайта ви. Друг вариант е да изберете по-общо име, за да можете да пишете на различни теми. Българският сайт Ezine.bg освен кулинарната си секция успешно развива и няколко други категории.

Стъпка 2. Защитете своя домейн

Следващата стъпка е да защитите името на вашия домейн. Идеалният сценарий е да имате име на домейн, което съответства на името на вашия бизнес, но ако бъде взето, не се паникьосвайте. Има много фирми, които имат имена на блогове, различни от техните бизнес имена. Опитайте се да измислите име на домейн, което е възможно най-близо до името на вашия бизнес, и го регистрирайте, а в краен случай купете.

За да закупите име на домейн, ще ви е необходима помощта на регистратор на домейни, услуга, която продава имена на домейни. Когато купувате име на домейн, трябва да разберете разликата между .com, .net, .org и т.н. Също така трябва да проверите колко сигурен е вашият регистратор на домейн. За България е най-добре да регистрирате .bg  домайн, но ако смятате да публикувате своите своите рецепти на различни езици, заложете на .com или .net. 

В България има редица успешни кулинарни сайтове като Gotvach.bg, Бон Апети, 1001рецепти, Edin.bg и някои други, които успешно се справят със съвременните интернет предизвикателства. Gotvach.bg успешно превежда съдържанието си на няколко езика, като за всеки език е регистрирал отделен домейн. Тъй като думата Gotvach на различните езици има различен превод, а и името най-вероятно е отдавна заето, те са се спряли на марката Bonapeti, като на bonapeti.com можете да намерите английската версия на сайта, на bonapeti.net испанската версия, а на bonapeti.de немската. 

Стъпка 3. Хоствайте вашия уебсайт

След като защитите името на домейна, трябва да намерите услуга, която да хоства вашия уебсайт. Уеб хостинг означава, че купувате онлайн пространство, където вашата аудитория може да посети уебсайта ви и да прочете съдържанието ви.

Хостът е по същество сървър, където се съхраняват всички файлове, свързани с вашия блог или уебсайт. Има много налични доставчици на уеб хостинг като Superhosting, GoDaddy, Namecheap и др. Някои ще включват безплатна регистрация на домейн за първата година.

Стъпка 4. Проектирайте и изградете своя блог

След това трябва да проектирате и създадете блога, за да предоставите на посетителите си страхотно изживяване. Наемането на разработчик ще направи по-изпипан продукт, но това идва на висока цена. Когато тепърва започвате, е по-бързо и по-лесно да използвате конструктор на уебсайтове с плъзгане и пускане или специална платформа за блогове.

 

Използвайте платформа за блогове

 

Използването на добре позната платформа за блогове като WordPress или Drupal е лесен начин да стартирате блог бързо, тъй като те са оборудвани с много от инструментите, от които ще се нуждаете, за да рекламирате сайта си. Както при уеб хостовете, много платформи за блогове ви позволяват да закупите име на домейн от техния интерфейс.

Ако искате (и имате бюджет за това), някои от тези платформи ви позволяват да наемете професионален дизайнер на уебсайтове, който да създаде вашия блог. Нашата компания дава възможност да изгради за вас блог платформа по индивидуално задание.  В много случаи това е предпочитания вариант за много предприемачи. Включително цитираните сайтове една голяма част от тях са изработени индивидуално и за тях не са ползвани готови блог платформи. Това дава гъвкавост

 

Прилагайте стандартите на вашата марка

 

След като имате яснота относно идентичността на вашата марка, трябва да я превърнете в материални активи, които могат да бъдат споделени на вашия уебсайт, социални медии и други канали, които използвате за взаимодействие с вашата идеална аудитория. Трябва да помислите за цветовата палитра, спецификациите на шрифта и логото, което искате читателите да асоциират с вашия блог. Както създателите на уебсайтове, така и платформите за блогове ви предоставят голямо разнообразие от теми, от които да избирате.

Можете да изберете тема, която отговаря на дизайна на вашата марка и сте готови. Тъй като можете да персонализирате тези теми, съпоставянето им с идентичността на вашата марка не би трябвало да е трудно.

Единственото нещо, което трябва да запомните, докато създавате блога си, е, че няма да го направите както трябва от първия път. Пуснете първа версия на вашия блог и продължете да експериментирате с дизайна, за да видите какво работи.

Стъпка 5. Започнете да публикувате

 

Вашият блог за храна е готов и можете да започнете да публикувате. Ето няколко съвета, които трябва да имате предвид, когато планирате, разработвате и публикувате публикация.

Публикувайте висококачествено съдържание

 

Винаги публикувайте висококачествено съдържание, независимо дали става въпрос за рецепти, ревюта на ресторанти, статии за хранителни продукти или пътешествие по пътя на паметта. А високото качество не означава само стойността, която предоставяте в публикациите си. Той също така включва четливост. Използвайте заглавия и подзаглавия, които привличат читателя. Използвайте стил на писане, който кара читателя да иска да продължи да чете.

Придържайте се към график за публикуване

 

Определете ден и час за публикуване и се придържайте към този график колкото е възможно повече. Когато публикувате с фиксиран каданс, вашата аудитория е готова да консумира съдържанието, което излагате. Освен това алгоритъмът на Google харесва сайтове, които публикуват редовно. Разбира се, колко редовно публикувате зависи от това колко бързо можете да съставите висококачествена публикация.

 

Използвайте ключови думи

 

Ключовите думи са от съществено значение за привличането на органичен трафик. Направете проучване на ключови думи и планирайте публикациите си около ключовите думи, които вашата целева аудитория използва. Това ще ви помогне да привлечете органичен, неплатен трафик към вашия уебсайт.

9 най-добри практики за успешен кулинарен сайт

 

Ето някои най-добри практики, които да следвате, ако искате да изградите успешен кулинарен сайт.

- Бъдете автентични. Ако публикувате рецепти, публикувайте свои. Ако преглеждате ресторанти или диетични тенденции или екзотични храни, пишете от първа ръка.

- Публикувайте редовно. Вашите читатели трябва да знаят кога (ден, както и час) да очакват вашата публикация в блога. И не само читателите – алгоритъмът на Google също обича вашия сайт, когато публикувате редовно.

- Бъдете търпеливи. Разрастването на сайт е бавен процес, дори ако публикувате висококачествени публикации със страхотни снимки от първия ден. Продължете да публикувате в блога си, дори ако първоначално не получавате много сцепление.

- Бъдете себе си. Показването на собствената ви личност в публикации в блогове е най-лесният начин да се откроите от конкурентите.

- Бъдете отзивчиви. Когато получите коментари в блоговете си, винаги им отговаряйте с по-ценно съдържание.

- Бъдете учтиви. Свържете се с други кулинарни блогъри и дайте обмислени коментари в техните блогове. Не се колебайте да популяризирате чуждо съдържание, без да бъдете помолени; скоро те ще ви върнат услугата.

- Бъдете креативни. Включете висококачествени снимки с вашите блогове; проучвания показват, че включването на повече от десет снимки в блог подобрява резултатите. Включването на подходящи висококачествени изображения не би трябвало да е проблем за кулинарен сайт.

- Бъдете удобни за потребителя. Посетителите трябва да могат лесно да следват, споделят и коментират вашия блог.

- Бъдете находчиви. Ако все още не знаете, започнете да изучавате оптимизация за търсачки (SEO). SEO е дългосрочна игра, така че започнете да прилагате нейните принципи към описанията на вашия блог, заглавията на страниците и заглавията на публикациите от самото начало.


Послепис: Ако хранително-вкусовата промишленост говори на сърцето ви толкова, колкото и на стомаха ви, блогът за храна може да бъде чудесен начин да монетизирате тази страст. Използвайте нашите съвети, за да стартирате своето кулинарно пътешествие с лекота!



Започнете да продавате повече още днес!