Какво представлява SEO (Search engine optimization)?

SEO / Оптимизация за търсачки  / е съвкупност от разновидни дейности и процеси, чиято крайна цел е да направи Вашия сайт по - лесно откриваем в различните търсачки като Google, Yandex, Yahoo, Bing, Jabse  и др.

Тази негова функция го прави неизменна част от маркетинг стратегията на една фирма, избрала да се развива, прибавяйки онлайн продажбите към своя бизнес.

Успешното реализиране се крие и в спазването на множество компонененти и в продължителната и системна работа по множество множество задачи, разделени общо в две групи:


1. Onpage SEO ( работа по самия сайт ) и 2. Offpage SEO ( работа по външни сайтове, портали, форуми, каталози, социални мрежи )

Onpage SEOто представлява съвкупност от техники и дейности, които се прилагат в процеса на работа по развитието на интернет страницата. Това включва акуратното вписване на информация в сайта, ползването на подходящи методи за контрол и управление на атрибутите на отделните страници, правилното именуване на заглавията и др.

Продукта MAXCART поддържа множество Onpage  SEO вградени модули, които ако бъдат използвани правилно могат значително да подобрявят класирането на вашия сайт в търсачките.  Такива модули са: SEO Модул за мета ключови думи, описания и заглавия; Модулите за рейтинги в продукти, страници, новини; Модулите за вградени коментари и коментари от социалните мрежи; Модулът карта на сайта, Модълът Блог/Новини и много други

Offpage SEO техниките не са обвързани с Вашата страница, но подобряват значително нейното позициониране в резултата. Такива са дейностите, свързани с PR, социалните медии и други подобни, които водят до положителен ефект върху популярността на вашата страницата.


В тази статия предстои да споменем някои техники, чието прилагане може значително до подобри класирането на вашия сайт.

Защо да предприемем тази стъпка?

Инструментите за търсене в Интернет са основния източник на потребители за Вашия онлайн магазин. Колкото по-оптимизиран е той, толкова по-откриваем ще е, а от там - по-ефективен за Вашия бизнес. Добрата оптимизация Ви дава силна конкурентноспособност, таргетиран трафик към Вашата страница и растящи печалби през Онлайн магазина Ви.

SEO техники

1. Избор на домейн

Тази стъпка е ключов момент за доброто позициониране на Вашия сайт в търсачките. Поради тази причина трябва внимателно да обмислите избора си на име за своя Онлайн магазин, като имайте напредвид, че най-правилния избор е да изберето името фирмата си за име на сайта си. Така потребителите ще Ви идентифицират по-лесно, а присъствието на бранда Ви в интернет категорично ще носи висока стойност за по-доброто позициониране на сайта Ви. Ако реализирате продажбите си само на територията на България и искате по-добри резултати от търсачките в Google.bg, най-добрият избор е на локален домейн /www. vashatafirma . bg/ По-подробна информация относно какъв домейн е добре да подберете за вашия сайт можете да прочетете на следната статия Какъв домейн да избера? 
 

  

 

2. Мета данни - заглавие и описание на магазина.

Тези компоненти са друга много важна част от процеса на оптимизация на Вашия сайт.

Постарайте се обема заглавието (title) на Вашия сайт да е не надвишава 60-70 символа и да съдържа важните за Вас ключови думи.  Текста на заглавието е същия, с който страницата Ви ще излиза в резултатите на търсачките, следователно освен наситено с ключови изрази, то трябва да звучи силно и атрактивно (например ако продавате спортни екипи, заглавие от вида: Спортни обувки, адидас, найк, пума, мъжки, дамски 40-44 номер може да бъде заменено с Качествени спортни екипи на ниски цени).

В описанието трябва да акцентирате върху използване на ключови думи. Препоръчително  е дължината му да бъде под 135 символа. Представете си, че пишете рекламна обява – това е начинът, по който ще привлечете бъдещите потребители на Вашия продукт!

Заглавието и описанието определят как ще изглежда Вашия сайт в резултатите на търсачките.

3. Значещи URL адреси или Човеко-четими/Човеко-разбираеми URL адреси

Изключително важен момент за добрата индексация на Вашите продукти. URL често наричан интернет адрес, представлява текста, който набирате в полето на Вашия браузър, преди да влезете в определена страница.

Той обикновено изглежда така: www. vashatafirma . com При навигирането в даден сайт, URL адресът,  често следва промяна в зависимост от секцията, в която текущо се намирате - www.vashatafirma.com/каталог-1.html.  Значещите адреси  носят семантичен смисъл при прочит.

Например вместо така: www. vashatafirma .com/ jshdadjhskajd/jh564b54/, адресът, трябва да изглежда така: www. vashatafirma .com/мъжки_сака-1.html или www. vashatafirma .com/филтри_за_вода-2.html

Нo в реалността не всички решения за онлайн търговия са съобразени с тази идея да предоставят човеко разбираеми URL адреси, така че стартирайки своя онлайн магазин се уверете, че той ще поддържа значещи URL адреси. В MAXCART например, тези значещи URL адреси са активирани автоматично.

4. Съдържание ( Съдържанието е царят за успешно класиране в Търсачката - Content is King )

На първо място в GoogleВсичко до тук е наистина много важно, но е факт, най-важната част е съдържанието на Вашия сайт (и това как е поднесено то) не само по отношение на оптимизацията за търсачки, но и в комуникацията с Вашите потребители като цяло. Опитайте се да въведете максимално релевантна и смислово ценна информация, без да прекалявате с нейния обем. Създавайте с внимание и грижа за потребителя Вашите текстове. Докато описвате продуктите си, помислете за това, дали казвате всичко наистина важно за продукта или услугата, която предлагате. Обмислете от какво биха се интересували Вашите потребители, какви въпроси бихте си задали Вие, преди да пристъпите към покупкa или запитване.  Давайте причини потребителите да купуват от вас.

Грешка е да се опитвате да напишете текста, така, че да е "добре оптимизиран" за търсещите машини. Просто пишете оригинални авторски текстове. Напишете го така, че да накара посетителите на сайта да харесат Вашите продукти и услуги.Не използвайте текстовете на други сайтове дословно. И все пак ако се налага да използвате дадено съдържание, опитайте се да го промените и допълните, така че то да бъде уникално за Вашия сайт.

Постарайте се да напишете описание към всеки от продуктите Ви, което да е поне от 50-120 думи. Ако продавате услуги опишете подробно какво включва самата услуга и какъв е редът на поръчка и изпълнение.

Ако направите вашия сайт на интересния в интернет пространството за определена тематика въпрос на време е това да баде оценено от търсачките. Концентрирайте вашите усилия върху създаването на ценно за потребителите съдържание. То ще ви се отплати многократно под формата на популярност в Интернет пространството и директни поръчки. Чрез продукта MAXCART сме се постарали да можете лесно и бързо да създавате уникално съдържание за вашия бизнес, предлагани услуги или продукти.  Чрез страници и менюта и най-вече чрез модулите Блог / Новини и Галерия можете да създадете съдържание, което да направи вашия сайт изключително полезен и привликателен за вашите клиенти и потребители. 

5. Ключови думи 

Ключови думи, се наричат думите или изразите, с които искате Вашите потребители да намират сайта Ви в търсачките като Google, Yandex, Yahoo, Bing, Jabse  и др.

Как да подберем правилните ключови думи?

В процеса на избор на ключови думи определящи са три неща:

  •  1. По какъв начин искате Вашите потребители да Ви намират в търсачките
  •  2. Кои са думите, които най-добре описват Вашата дейност или Вашите продукти
  •  3. Каква е конкуренцията в резултатите при търсене по подбраните от Вас изрази.

Важно е да изберете ключови думи, които не са с високо ниво на конкуренция. Думи с висока конкуренция изискват много месеци, а дори година или две постоянна работа, за да се преборите със старите утвърдени сайтове, които доминират на първа страница.  За малките фирми, които не разполагат с огромни бюджети е почти невъзможно да се преборят с гигантите на висококонкуретни ключови думи. Правилната стратегия в този случай е да се търсят ключови думи с по-ниска конкуренция в началото. Казано по друг начин трябва да се подбират ключови думи, за които резултатите на първа страница не предоставят достатъчно качествено съдържание от стари развити сайтове.

Трябва ли в текста да присъстват ключови думи?

Добре е да използвате ключови думи и изрази в различни секции от Вашия сайт, но не прекалявайте. Достатъчно е думата да присъства веднъж в определен текст - добре е това да е някъде в началото, за да бъде взета под внимание от търсещите машини.

Добре е всеки ключов израз да присъства поне десетина пъти в съдържанието на сайта като цяло. Ключовите думи трябва да се срещат в заглавията, описанията и URL адресите на страниците. За предпочитане е да се спомене ключовата дума още в първите изречения.

6. Обратни връзки към вашия сайт  (link building)

Връзките към Вашия интернет магазин оказват огромно влияние върху оптимизацията за търсачки. Добре е да регистрирате страницата си в авторитетни интернет каталози и галерии, но имайте предвид, че само тематичните линкове към сайта Ви биха спомогнали за по-доброто му позициониране в търсещите машини, като използването на  произволните линкове биха могли да окажат негативно влияние. Ако например имате онлайн магазин за техника, връзка към него от популярен блог за електроника или от каталог със страници предлагащи подобни продукти биха допринесли за позиционирането му и за увеличаване на аудиторията. Ако обаче към Вашия сайт сочат форум или сайтове на друга тематика, това няма да Ви донесе желаните резултати.

Добре поддържаните профили в социалните мрежи, като Facebook, Google +, Pinterest, Twitter, YouTube и др. също могат да бъдат източник на добър трафик и да подпомогнат по-доброто позициониране на Вашия сайт в търсещите машини.

Ако домейнът Ви е млад и е на по-малко от 3-4 месеца, е по-добре да не избързвате с публикуването на линкове. Също така е добре да осигурите равномерно присъствие на линкове в мрежата. Например можете да набавяте по 2 линка от релевантни източници в рамките на 1 седмица. Неподходящо е да набавите за 1 седмица 40 линка, след което 3 месеца да нямате активност, сочеща към сайта – това се тълкува от Google като SPAM техника и може да доведе до лошо класиране на сайта. Препоръчва се натрупването на линкове към вашия сайт е добре да става постепенно и систематично в продължение на развитието на вашия сайт.

7. Семантичен код и Schema.org

Schema.org е инициатива, стартирана от най-големите доставчици на търсещи услуги (Google, Yahoo, Bing, Yandex), която има за цел да даде на уеб разработчиците инструменти (схеми), чрез които да могат да структурират HTML кода на сайтовете така, че той да представя семантично информацията, съдържаща се във всяка страница. Когато става дума за онлайн магазин, използването на този метод би означавало, че търсачката може да знае, че е попаднала на страница на продукт, да знае точно кой текст е заглавието на продукта, неговата цена, описание и т.н. Семантично структурираният код в страниците улеснява изключително много търсещите платформи, за което те се отблагодаряват като позиционират въпросните сайтове по-добри позиции в индексите си.

Ако сте решили да стартирате онлайн магазин, уверете се, че платформата, която ще използвате осигурява семантичен код съобразно schema.org. MAXCART като продукт е съобразен с този стандарт и освен вградените семантични елементи на системата като рейтинги, коментари и други можете да вградите допълнителни семантични елементи през вашия редактор.

8. Flash съдържание

Ако искате да направите интернет магазин или фирмен сайт, базиран на Flash технология, имайте в предвид, че не е добра идея. Добре би било да избягвате максимално употребата на Flash елементи.  Продуктът MAXCART няма вградени флаш елементи и всички анимации използват Javascript, за да може да се постигне максимално добро представяне в Интернет.  Чрез редактора на съдържание може да се добави флаш елемент или анимация, но това не се препоръчва.  

9. Бързина на зареждане

Скоростта, с която се зарежда Вашата страница също е важен елемент, за позиционирането и в резултатите на търсещите портали. Колкото по-бързо зарежда един сайт, толкова по-добър шанс има за класиране. Важно е избраната от Вас платформа да Ви гарантира качествено и  бързо действие и зареждане на страниците. Продуктът MAXCART е изработен така, че скоростта на зареждене на сайта да бъде един от основните компоненти на системата. Но много често клиентите забавят своя уеб сайт като качват не оптимизирани за интернет изображения, изображения с неточни размери в редактора. Това е фактор за значително забавяне на бързината на зареждането. За да избегнете това прочетете статията за Оптимизиране на изображения.

Бързината на зареждане може да бъде повлияна от наличието на прекалено много филтри във Вашия каталог. Придържайте се към по-прости и удобни решения. Това ще повлияе не само на класирането на вашия сайт, но и на удовлетворението на клиентите, което е ключово за развитието на бизнеса.

10. Видео съдържание към вашия сайт.

Публикуването на видео ревюта или други видео материали свързани с предлаганите от Вас продукти или услуги е друг момент, който би допринесъл страшно много за подобряването на SEO резултатите и същевременно са източник на добър органичен трафик.

Качвайте Вашите видеа в YouTube, Vimeo, Daily motion и др., като добавяте линк към съответната страница от Вашия сайт в описанието към всяко видео. Най-добър резултат ще постигнете, ако администрацията на онлайн магазина Ви позволява вмъкване на видеа от някой от посочените сайтове, към описанието на продуктите в каталога, което ще улеснява потребителя. Продуктът MAXCART позволява изключително лесно такава интеграция на видео съдържание към вашия сайт. 

11. Снимки.

Голяма част от посещенията в онлайн магазини биват генерирани през търсачките за изображения на Google и Bing. Постарайте се да осигурите максимално качествени снимки на продуктите в Онлайн магазина Ви. Проверете дали системата, която смятате да използвате добавя заглавието на продукта кaто заглавие (или алтернативен текст) на продуктовите фотографии. Доба идея е добавянето на повече от една снимка към всеки продукт. Продуктът MAXCART позволява допълнително да се поставя текст към всяка снимка, което подобрява класирането ако се поставят там ключови думи, които са релевантни със съдържанието на снимката.

12. Статистики

Можете да посещенията си и анализирайте поведението на Вашите потребители посредством система за статистика и анализ. Най-популярната такава система е Google Analytis и платформата MAXCART поддържа лесна интеграция с нея. Единственото, което се изисква от вас е да поставите вашия уникален номер в модула Google Analytis

Най-важното, на което трябва да обърнете внимание е:

  •  изберете подходящ домейн – име на фирма или марка – www.vashatafirma.com
  •  постарайте се всяка страница от сайта да има подходящи заглавие и описание, които да съвпадат с очакванията и търсенията на потребителите (title и description)
  •  не се опитвайте да напишете текста, така, че да е "добре оптимизиран" за търсещите машини, а така, че да накара посетителите на сайта да харесат Вашите продукти или услуги.
  •  не копирайте дословно информация от други сайтове. Бъдете оригинални и пишете авторски текстове, които да карат посетителите да се влюбят във Вашия сайт.
  •  постарайте се да осигурите към всеки продукт или услуга минимум 50 думи описание
  •  обмислете добре, изразите, с които бихте искали Вашите потребители да Ви намират в търсачките. Задайте си въпроса как бихте търсили продуктите, които ще предлагате в интернет? Пишете заглавията на продуктите, услугите, на статиите във вашия блог със заглавия съвпадащи с търсенията на потребителите.
  •  регистрирайте сайта си в избрани тематични форуми, галерии и каталози. Колкото повече тематични сайтове насочват потребители към вашия сайт, толкова по-високо ще се класира той в резултатите от търсене на тази тематика.
  •  направете Ваш избор платформа и хостинг, осигуряващи бърза работа и зареждане на всички страници от магазина Ви
  •  Редовно качвайте видео клипове в YouTube или друг сайт за видео споделяне и добавете обратна връзка към Вашата страница в описанието
  •  Публикувайте възможно най-качествени снимки, като ги оптимизирате за скорост за зареждане.
  •  Добавяйте няколко снимки към Вашите продукти
  •  Направете си акаунт в Google Analytics и го обвържете с вашия MAXCART профил.
  •  Анализирайте данните и поведението на Вашите потребители редовно, за да можете да предоставяте все по качествено съдържание за тях.

SEO е процес, който отнемащ много време. Нещо напълно нормално е ако например 3 месеца, след стартиране на Вашия сайт, той не излиза сред първите резултати при търсене в Google на конкурентни ключови думи.

Бъдете търпеливи и подбирайте съдържанието на интернет страницата така, че  да е качествено и добре поддържано ( свежо/актуално ) . Използвайте модулът блог, за да работите по подобряване на вашето класиране. Пишете статии, съдържащи ключовите думи в заглавията и текста, като самия текст трябва да елегантен и полезен за потребителите. Тоест да не се прекалява с използването на ключови думи и тяхното многократно повтаряне трябва да се избягва.

Полезни инструменти

  •  1. Инструмент за подбор на ключови думи: http://adwords.google.com/keywordplanner
  •  2. Инструмент за следене на тенденциите за търсене по ключови думи: http://www.google.com/trends/
  •  3. Инструмент за следене на трафика към онлайн магазина: https://www.google.com/analytics
  •  4. Техника за следене на страниците от сайта Ви, които са индексирани в Google: site:imetonasaita.com (изписва се в търсачката точно както го виждате като например: site:maxcart.bg, site:maxprogress.bg)

‹ Назад