Email маркетинг за успешен онлайн бизнес

Как да популяризираме своя онлайн бизнес с имейл маркетинг?

Част I

Ако вече имате онлайн магазин, най-важното за вас е да продавате, а това може да се случи, само ако потребителите ви намират онлайн и знаят за вашия магазин. Привличането на по-голям трафик към магазина ви, не е лесно начинание, но ако вложите достатъчно време и усилия, резултатът няма да ви разочарова.

Не съществува формула за бърз успех, но можете да изпробвате няколко утвърдени стратегии, с които да развиете своя онлайн магазин и да привлечете повече клиенти.

Използвали ли сте имейл маркетинг?

Безспорно един от най-успешните инструменти за привличане на по-голям трафик към сайта ви е имейл маркетингът. Чрез него не само можете да запознаете своите клиенти с новите ви продукти и промоции, но и можете да им изпратите полезна информация за платежните методи, с които работите, условията за поръчка и замяна на стоката.

Вярно е, че маркетинг кампаниите в социалните мрежи добиват все по-широка популярност, но последните проучвания показват, че имейл маркетингът все още е водещ за малкия и среден онлайн бизнес.

Подбрали сме за вас най-важното, което трябва да знаете, когато организирате своята имейл кампания.

Готови ли сте да научите добрите практики, да увеличите трафика и продажбите си?

Какво е имейл маркетинг и как работи?

Първият имейл е бил изпратен през 1971г. От Рей Томлисън. Днес над 205 билиона мейла се изпращам ежедневно. Това само потвърждава, че имейлът като инструмент и средство за комуникация е все още актуален. Нещо повече, всеки собственик на бизнес знае, че винаги може да използва мейл, за да достигне до клиентите си. Той е универсално средство за размяна на информация и не само, чрез мейл можете да изпратите видео, снимки и дори рекламна брошура. Възможностите на имейла са почти неограничени.

Съставянето на списък с имейли е от огромно значение за всеки бизнес, който иска да се развива.

Според marketingsherpa, само една трета от трафика на почти всеки онлайн магазин се състои от потребители, които вече поне веднъж са посещавали магазина. Истината е, че по-голямата част от всичките ви потребители са нови, които за съжаление, повече няма да се върнат във вашия онлайн магазин, освен ако не направите нещо по въпроса. Изграждането на имейл лист е в основата на всяка успешна имейл кампания.

Независимо какъв онлайн бизнес имате, трябва да сте наясно, че социалните медии са правилното място, на което да разпространявате съдържание и маркетингови съобщения, но когато искате да продавате, правилният инструмент е имейлът.

Знаете ли защо имейл маркетингът е много по-добър от facebook и twitter?

Когато искате да продадете даден продукт, трябва да привлечете и ангажирате вниманието на клиента. Това няма как да стане в социалната мрежа, където потребителят е залаят от информация. Направете го лично. Изпратете писмо, което ще остане в пощенската кутия на получателя и той ще може да го погледне, когато пожелае.

Класиране в Google - Наистина ли е толкова трудно?

Ако вече имате онлайн магазин и все още не сте стартирали платена реклама, сте се убедили, че класирането на уеб сайта ви на по-горни позиции в google е нелека задача.

Ако сте от тези собственици на онлайн магазини, които сами се грижат за оптимизацията на сайта си, вече знаете, че повечето от изпитаните методи, които SEO оптимизаторите ползваха до скоро, за да класират сайтовете на по-високи позиции, вече са абсолютно неактуални и дори непрепоръчителни, защото Google не гледа с добро око на тях и използвайки ги, можете да постигнете обратния ефект.

Тези промени засегнаха уеб сайтове, които разчитаха на некачествено съдържание, без почти никаква полезна информация за потребителите. Пълнеха сайтовете си с ключови думи, безсмислени текстове, платени линкове и много други стратегии, които вече са неприложими. Бизнеси, които разчитаха на тези методи, автоматично попаднаха в черния списък на Google и уеб сайтовете им бяха изпратени на последни позиции в класирането.

Повечето SEO методи и стратегии, които имат за цел да изведат уеб сайта ви на по-предни позиции, отнемат време, ето защо единственият вариант за по-бързи резултати е реклама с Google Adwords.

Много собственици на уеб сайтове инвестират в PPC (плащане на клик) реклами, с които не просто популяризират бизнеса си, но и събират имейл контакти на потенциални нови клиенти.

Имейлите могат да увеличат трафика и продажбите на онлайн магазина ви двойно

Ето няколко идеи как може да се случи това:

Можете да използвате имейлите като newsletter и да изпращате най-новата информация за вашите продукти и промоции. Така не само клиентите ви ще са запознати с актуалните ви предложения, но и ще напомняте периодично за вашия бизнес.

  • Изпращане на имейл картички с пожелания и специални оферти за празници, рождени или именни дни
  • Изпратете промо код или ваучер с отстъпка за лоялни клиенти
  • Създайте бюлетин с топ продуктите си и го изпратете на тези клиенти, които не са пазарували от вас от известно време
  • Изпратете анкети за нивото на обслужване, кой е любимият продукт на вашите клиенти, какви препоръки имат към вас

Запомнете, чрез имейл кампания имате много по-голяма възможност да ангажирате потребителите и да задържите вниманието им върху това, което предлагате.

Не бъдете спамъри

Емейл маркетингът е страхотен инструмент за реклама и популяризиране на бранда, но не забравяйте, че има определени правила, които трябва да спазвате, в противен случай ще попаднете в спам листа.

Сигурно сте попадали на имейли, които гласят “Спечелихте” и след като го отворите става въпрос за поредния фишинг или вече си имате чисто нов вирус в компютъра. Клиентите не желаят да получават подобни имейли.

Когато оформяте Вашият имейл, напишете ясно от кого е, какво е вашето търговско съобщение и дайте възможност на клиента да се откаже от получаването на такива съобщения.


В следващата статия, ще научите как да изберете най-подходящата за вас платформа за имейл маркетинг.



Започнете да продавате повече още днес!