Социалните медии са едно от най-добрите места, на които можете да продавате, защото те ви позволяват да достигнете до неограничен брой потенциални клиенти. Знаете ли, че всеки втори човек използва ежедневно фейсбук, дори и само за да разгледа какво са постнали приятелите му?
А Знаете ли, че в момента населението на Земята е приблизително 7.2 млрд. души?
Според ITU (Международния телекомуникационен съюз към ООН) до края на 2015г. около 3.2 млрд. души ще имат достъп до интернет.
А сега какво ще кажете ако имате възможност да продавате своите продукти и услуги на половината от населението на Земята? Ние бихме казали “ДА”.
В тази статия ще ви споделим 4 полезни съвета как да изпозлвате социалните медии, а също така и няколко фатални грешки, които се дупускат във фейсбук (но не е нужно и вие да допуснете).
Най-добрата стратегия, която ще ви помогне да станете отличен продавач в социалните мрежи, е да откриете подходящия канал за продажба на вашите стоки и услуги. Помислете за това какво продавате. А сега помислете кои са вашите потребители, на каква възраст са, с какво се занимават, за какво използват вашия продукт? Представете си, че сте пътуващ търговец, къде ще търсите потенциални клиенти, на кого е полезен вашият продукт?
За да изградите доверие у потребителите, а също така и за да имате последователи, трябва да бъдете активни в социалните мрежи. Поствайте ежедневно, но не се натрапвайте. Независимо дали публикувате във вашия блог или поствате видеа във вашия YouTube канал, запомнете, че това съдържание трябва да е информативно и полезно за вашите последователи.
Не е достатъчно само вие да публикувате полезно съдържание, а и често не е възможно да подготвяте съдържание ежедневно и да поствате, все пак трябва да управлявате и бизнес. Ето защо на помощ идват “Like” и “Share”. Харесвайте различни бизнес страници или страници, които публикуват интересна информация, свързана с вашата индустрия и ги споделяйте на вашите потребители. Задавайте въпроси и споделяйте мнението си по популярни теми, така хората ще получат усещането, че ви опознават и ще изградят уважение и доверие към вас.
Е все пак сте търговец и трябва да продавате, ето защо трябва да заинтересувате своите потребители. Не натрапвайте своите услуги, покажете на хората защо вашият продукт е полезен и за какво се използва, какви са неговите предимства. Това можете да направите като публикувате графики от ваши проучвания на пазара, показващи как вашия продукт разрешава даден проблем. Предложете промоция, нека потребителите изпробват продукта безплатно, нека споделят своите впечатления и препоръки.
Последната стъпка, която трябва да направите е да убедите своите потребители да купят вашия продукт. Това ,разбира се, не става автоматично, а е следствие от вашите действия в социалните мрежи. Старайте се във вашите постове да предизвиквате клиентите си, това е така наречения call-to-action. Например във фейсбук можете да накарате потребителите да харесат вашия пост, да го споделят или да коментират. Ако целите коментар, трябва да зададете въпрос или да потърсите мнение. Ако искате да споделят, то тогава трябва да го обвържете с нещо, което вие ще направите (ако го споделите, получавате 5% отстъпка от покупка на продукт).
И в обобщение, не забравяйте, че хората посещават социалните мрежи, за да се забавляват и много рядко с цел покупка. Но вие с вашите действие можете да ги убедите, че предлагате нещо, от което те имат нужда.
И както ви обещахме ще ви споделим 4 грешки, които търговците допускат в своя фейсбук маркетинг (facebook marketing).
Вие нямате нужда от огромна бройка лайкове, а от хора, които са заинтересувани от вашия продукт. Чрез фейсбук търговците имат възможност да достигнат много по-лесно до своите потенциални клиенти. Както вече казахме, трябва да помислите за вашия продукт, за кого е предназначен. Ако имате онлайн магазин за бебешки дрехи, ще се съсредоточите върху потребители - жени, които имат бебе или им предстои да имат дете. Ако сте издали готварска книга, можете да се насочите към кулинарна фен група във фейсбук. Определете своите клиенти, това е от огромно значение.
Както вече казахме, поствайте, напомняйте за себе си, споделяйте интересни статии и видеа. Създайте у потребителите впечатление, че сте надежден източник на информация.
Ако пропускате постове или публикациите ви са скучни или неверни, то аудиторията ще го забележи и ще ви накаже като спре да посещава вашата фен страница. Старайте се да публикувате минимум 1 път седмично, а ако имате възможност поствайте поне 3 пъти. Не пропускайте детайли за вашия продукт, когато споделяте ползите от него, не създавайте погрешно впечатление.
Ако вече имате фейсбук магазин, то не го ползвайте само за да показвате своите продукти. Напротив, продавайте във фейсбук. Промотирайте своите продукти, не бъдете пасивни, насърчавайте потребителите да разгледат вашия магазин, убедете ги, че продуктът е на един клик разстояние от тях. А ако все още нямате фейсбук магазин, не се колебайте да продавате във фейсбук. Свържете се с нашите консултанти и тествайте безплатно.