Независимо дали бизнесът е голям, среден или малък - бъдете професионалист

Създаването на онлайн бизнес може да бъде трудна задача особено, ако сте още в началото. Но дори и сега да стартирате електронен бизнес, това не означава, че трябва да грешите. Един известен цитат гласи:

 

Само глупавият се учи от собствените си грешки. Умният се учи от грешките на останалите.

 

В тази статия ще разгледаме седемте най - често срещани грешки, които собствениците на онлайн магазини правят и ще Ви посъветваме как да ги избегнете.

Ето кои са грешките:

1. “Ако направите това, и те ще дойдат” - Манталитет

Няма да дойдат. Създаването на бизнес отнема време, енергия и усилия. Според  Internet Live Stats в момента в Интернет има 1 202 012 086 уеб сайта, а според WorldWideWebSize те са 4 440 000 000. Помислете върху това. Когато създавате своя онлайн магазин, Вие ще сте номер 1 202 012 087. Как ще Ви намерят хората?

Изграждането на най-красивия уеб сайт и добавянето на прекрасни продукти няма да доведе хората. Когато стартирате бизнеса си, трябва да знаете, че създаването на онлайн магазин  е само първата стъпка на голямото пътуване. След старта обаче следват още много стъпки.

2. Нямат лого

Логото е първото нещо, което посетителите на Вашия онлайн магазин,  ще видят. Повечето платформи за електронна търговия ще визуализират заглавието на Вашия онлайн магазин като стандартен текст, ако Вие сами не си качите лого. Но това не е достатъчно.

Защо толкова много хора стартират електронния си магазин без лого?

Обикновено причината за това е, че те смятат, че трябва да се доверят на дизайнер и да похарчат стотици хиляди лева. Това обаче не е вярно. Вече има много начини да си направите лого безплатно или на ниска цена.

3. Не използват правилно социалните доказателства

Много търговци не успяват да развият бизнеса си не поради липса на опит, а поради погрешни социални доказателства.

Коментари и отзиви

Добавянето на коментари към Вашия онлайн магазин, може да повиши успеха Ви, но ако не е точният момент, това може да има обратен ефект.

Ако сте в началото на Вашия бизнес, Вие най - вероятно няма да поставите модул за коментари в сайта си. Обезпокоително за купувача е, когато вижда, че за даден продукт няма отзиви. Никой не го купува ли? Това е обратният ефект на социалното доказателство и действа противопоказно на това, потребителят да извърши покупката, без да се колебае.

Без никакви последователи

Подобно е като с коментарите. Много онлайн търговци използват социалните мрежи като доказателство за доверието на клиентите към тях. Ако имате социална мрежа, но нямате достатъчно последователи, тя може да Ви донесе по - скоро вреди отколкото ползи. Какво е решението? Вместо да покажете всички социалните мрежи, от които сте част, по-добре развийте само една, която да е с повече последователи.

4. Подценяват страницата За нас и За контакти

Някои собственици на онлайн магазини подценяват потенциалните си продажби от страницата За нас. Ако погледнете в статистиката за посещенията на сайта си, ще установите, че страницата За нас е втората по посещаемост страница в онлайн магазина Ви. Това показва, че именно тази страница е изключително важна за Вашите клиенти и не е за подценяване.

Нека да разгледаме някои от най-големите грешки, които онлайн търговците правят на тяхната страница За нас и За контакти:

Няма история - Кои точно сте Вие? Каква е историята на Вашите продукти и как са направени? Не е необходимо да създавате прекалено сложна история. Тези няколко точки са достатъчни за клиентите Ви.

Няма подробна информация за местоположението - Да, Вие имате онлайн магазин, но това не означава, че посетителите няма искат да видят и адреса Ви. Клиентите Ви искат да знаят къде се намирате и откъде си поръчват продуктите.

Имейлът не е с домейна на сайта - Ако имате електронна поща в Gmail, тя не е подходяща за Вашия онлайн магазин. Създайте електронна поща към онлайн магазина си и я публикувайте в сайта.

5. Не обмислят цялостната си SEO стратегия

Най - често срещаният проблем при съвременните онлайн магазини е, че нямат  SEO оптимизация или тя не е извършена правилно. SEO е един от най - мощните инструменти да осигурите трафик към сайта си. Понякога отнема време докато оптимизацията Ви даде видими успехи. За разлика от Facebook и Google Adwords, при които ако спрете да плащате, веднага спира и трафика към сайта Ви, то при SEO не е така. Ако може да изброите 10 ключови думи, описващи бизнеса Ви, то е време да обмислите и своята SEO стратегия.

6. Фокусират се върху прекалено много неща

Трудно е да се създаде успешен бизнес. Представете си как един мозъчен хирург прави едновременно множество операции. Това би било бедствие. Същото важи и за правенето на бизнес. Ако се насочите върху много неща наведнъж, това няма да Ви доведе до желания резултат. Фокусирайте се само върху една задача и една цел  в дадения момент.

7. Не използват всеки маркетинг канал

Една от най - често срещаните грешки при младите предприемачи е, че не отделят достатъчно енергия, време и пари за всеки канал за електронна търговия. Има стотици начини да получите трафик към онлайн магазина си, но някои маркетингови канали може изобщо да не са Ви полезни. Например ако от Facebook реклами не получавате големи продажби, това не означава, че каналът не работи, а че трябва да вложете повече пари в реклама, за да откриете най - подходящата аудитория на Вашия бизнес.

И в заключение

Изграждането на успешен бизнес е трудна задача. Независимо колко работа ще си поставите, малките детайли, които споменахме в тази статия, ще сработят и ще спомогнат работата Ви. Убедете се, че подходящите маркетингови канали и цели ще доведат по - голям трафик към сайта Ви, макар това да отнеме повече време, и ще увеличат продажбите на онлайн магазина Ви.


‹ Назад