Как да рекламираме успешно?

Рекламирайте успешно!

Без реклама и рекламна дейност успехът онлайн е почти невъзможен. А чрез правилна рекламна дейност печалбите на фирмата могат да бъдат повече от задоволителни. Способите и типовете реклама в Интернет са безброй, но много малка част от тях биха помогнали точно на Вашия бизнес. Насочването към точната реклама изисква опит и познаване на аудиторията. За да рекламира една фирма успешно е необходимо или да използва специалисти - консултанти, които да и помогнат в намирането и експлоатирането на успешни рекламни канали, или нейни служители и мениджъри сами да открият точните рекламни медии и да се възползват от тях.

За да е успешна една реклама, е важно да се знае към коя рекламна група се отнася. Можем да разделим видовете реклама на три основни групи

  •  Brand Awareness
  •  Performance
  •  Brand Engagement

За да развивате успешен онлайн бизнес задължително имате нужда от реклама. Успешната реклaмна дейност е в състояние да Ви донесе много добри печалби. За да се рекламира една фирма успешно трябва да има отдел, който да се занимава само с това или да използва специалисти и консултанти, които да съдействат и организират успешни рекламни кампании. Типовете реклама и похватите, чрез които тя може да се използва са неограничени. Насочването й обаче изисква опит и познаване на аудиторията. Можем да разделим рекламите основно в три основни групи. Тук ще Ви разкажем за тях, за да можете да се ориентирате по-лесно, когато искате да популяризирате Вашия бизнес.

1. Brand Awareness /Разпознаване на бранда/

Чрез Brand Awareness запознавате Вашите таргет потребители с Вашата марка, дейност и предимства. Търговците, които избират Brand Awareness реклами, инвестират регулярно и дългосрочно, за да извлекат ползи. При краткосрочна инвестиция може да се постигне един минимален ефект и чрез него не могат да се постигнат всички цели на рекламата.

Според проучване на Forester маркетинг-мениджърите разпределят над 52% от разходите си за реклама с brand awareness цели. В България този процент все още е по-висок и голяма част от бюджетите се инвестират с цел повишаване познаваемостта на бранда сред потребителите. Този тип реклама се извършва най-често по модела CPM (Cost per Mille) или казано на български - цена за 1000 импресии (показвания).

2. Performance / Увеличаване на продажбите/

Performance рекламата се използва широко с цел достигане по-близо до потребителите и предизвикване на реакция у тях. Онлайн маркетингът има едно основно предимство пред останалите медии и то е измеримостта. Това е възможността за прецизно следене на редица различни показатели, които измерват ефективността на дадена рекламна кампания в интернет. Чрез инструментите, които онлайн маркетингът Ви предоставя, можете да прецените обективно колко успешна е била дадената онлайн активност и да изчислите конверсията (ефективността) на всяка реклама като пресметнете вложените средства и генерираната печалба.

Най-лесният начин за пресмятането на конверсията на дадена рекламна кампания е като разделим генерираната печалба на вложените в кампанията средства.

Основнити начини за реклама, които се предлагат от собствениците на сайтове и онлайн платформи с голям трафик са:

  •  PPC (Pay per Click). Това е един от най-разпространените методи за реклама. При него Вие плащате за всеки реализиран клик върху Вашата реклама.
  •  CPL (Cost per Lead). Чрез този тип реклама Вие имате възможност да направите реална оценка на трафика към сайта и да анализирате различни характеристики и показатели като престой на сайта, брой разгледани страници, брой нови посетители и т.н. При тази реклама се заплаща цената за всяко постигнато действие на потребителите.

Най-масовите канали за ефективна реклама са:

Най-успешните маркетингови подходи за ефективна реклама са:

  •  Имейл маркетинг - чрез Newsletter;
  •  Вирусен маркетинг - чрез Viral Video, Viral Games и т.н.;
  •  Мобилна реклама;
  •  Афилиейт маркетинг.

Компаниите, които предлагат такъв тип реклама, осигуряват на своите клиенти контролен панел. Чрез него те сами създават, управляват и анализират своите реклами като имат и богат набор от опции, чрез които да ги таргетират. Всеки онлайн търговец може да стартира собствена рекламна кампания в избраната от него мрежа, но за да получи голяма конверсия е нужно да се съобрази с редица фактори, от които зависи тя.

От голяма важност за успеха на всяка една рекламна кампания е правилният избор на медийни канали и рекламни формати. Именно заради това ние преппоръчваме на търговците, които нямат достатъчно познания в сферата на рекламата да се възползват от услугите на фирми, които се занимават с маркетинг и PR и са специализирани в онлайн рекламта, за да постигнат добри резултати в бизнеса, който развиват.

3. Brand Engagement - Ангажиране на потребителя с бранда.

Рекламата в социалните мрежи и платформи се радва на все по-голяма популярност. Те представляват един изключително подходящ канал, както за популяризирането на марката и увеличаване на продажбите, така и за ангажираността на потребителите с бранда. Откроява се една тенденция, според която вече хората са тези, които управлват брандовете, а не обратното. В този смисъл социалните медии дават възможност на потребителите освен да общуват и да си взаимодействат с марките, да събират и обратна връзка от тях.


‹ Назад