Изненадайте клиентите си

Клиентите Ви могат да бъдат привлечени от Вашата марка завинаги, ако правите мили жестове за тях. Да радвате и изненадвате клиентите си е един от най-ефективните маркетингови инструменти, които можете да имате. Ако ги използвате правилно те ще продължат да се връщат при Вас, ще купуват Вашата марка и ще я подкрепят.

Клиентите могат да бъдат вдъхновени дори от един единствен жест към тях в продължение на години. Освен това, те ще го споделят - онлайн и офлайн, сред близки и приятели, защото са се почувствали специални. Това ще окаже благоприятен ефект върху бизнеса Ви, тъй като е вид маркетинг и то безплатен!

Малките изненади или мили жестове към Вашите клиенти ще Ви помогнат да изградите по-силна и ясна връзка между тях и компанията Ви. Всичко това е въпрос на малки допълнителни усилия от Ваша страна, за да могат клиентите да се чувстват специални и ценени. От този метод може да се възползва всеки бизнес, дори и най-малкият.

Отделете малко време и помислите какво ще зарадва клиентите ви, какво би ги впечатлило толкова, че да оставят добър коментар не само в сайта Ви, а и в други социални мрежи.

За да бъде успешна такава кампания попитайте Вашите клиенти и почитатели какво искат да получават от Вас. Можете да ги попитате чрез социалните мрежи, чрез имейли, чрез блога си и т.н.

След това можете да добавите възможности за обратна връзка, за да имате постоянна информация за това кои са Вашите клиенти и какво би ги накарало да се почувстват добре.

Поддържането на постоянна обратна връзка ще Ви спести пари и допълнителни проблеми и чрез нея ще Ви бъде по-лесно да използвате тактиката за изненада и наслада.

И така, кои са начините, по които бихте могли да зарадвате Вашите клиенти, така че да не изневерят на Вашата марка?

Бизнес политика

Трябва да помислите и за политиката на Вашия бизнес. Определете Вашите правила и следете за нарушения. Но можете все пак понякога да правите изключения от правилата си и да постъпвате индивидуално според съответния случай. Така Вие ще бъдете по-последователни и ще подобрите цялостния си бизнес.

Отстъпки

След това трябва да помислите и за раздаване на подаръци. Знаем, че отстъпките са чудесен инструмент за мотивиране на клиентите и Вие определено трябва да работите в тази посока. Но освен отстъпките ние ще Ви дадем и някои други идеи, чрез които да зарадвате клиентите си. Например бихте могли да изненадате Ваш клиент като към закупения от него продукт му изпратите още нещо малко и символично, което съответства на покупката му. При потвърждение на поръчката му бихте могли да му изпратите електронна книга, която има връзка с артикула, който той си е закупил или пък интерсно изображение или видеоклип.

В този случай малките неща могат да доведат до големи успехи. Друг пример за мил и изненадващ жест е да изпратите електронна (а защо не и традиционна) картичка за рождения ден на Ваш клиент или по повод годишнина от членството му във Вашия сайт или от първата му покупка.

Добре е всичко да е максимално персонализирано. Водете кореспонденцията с клиентите си по име и изобщо полагайте максимално допълнителни усилия, дотолкова, доколкото Ви позволяват Вашите възможности. Ако някой клиент направи например странен или закачлив коментар, включете го по някакъв начин в комуникацията Ви с него при следващата покупка, за да се почувства специален.

Видяхте, че има много методи, с които да започнете да изненадвате и глезите Вашите клиенти. Вашето предимство, ако ръководите малък бизнес е това, че Вашите клиенти Ви разбират по-добре. Затова обръщайте внимание на всички малки детайли и използвайте всяка възможност да добавите нещо допълнително, с което да зарадвате клиентите си. Те ще оценят това и винаги ще са добронамерени и лоялни към Вас и Вашия бизнес.

 


‹ Назад