Добрият видеоклип е добра реклама

Ако една снимка струва колкото хиляди думи, то на колко се равнява един видеоклип? С един видеоклип може да изпратите послание, за което бихте използвали милион думи, а всъщност да не изричате нищо. Когато решите да пуснете бизнеса си в онлайн пространството и да го представите на широката аудитория, ще имате нужда от помощни средства. Пускането на видеоклип, който представя Вашия бизнес може да Ви бъде от голяма полза. Чрез него можете да презентирате дейността си пред потенциалните Ви клиенти, да им покажете, че предлагате уникален продукт и да ги убедите в това колко е страхотен Вашия бизнес.

Чрез този текст ние ще Ви дадем насоки за това как лесно да създадете успешен видеоклип, който презентира Вашия бизнес и ще се убедите, че това не е никак трудно

Съвети и инструменти за създаване на успешно визуално въздействие чрез Вашето видео

Създаването на видео за Вашия бизнес ще Ви помогне да покажете на потенциалните си клиенти предимствата на Вашите продукти и услуги по удобен и лесен за възприемане начин. Видеоклиповете са чудесно средство, чрез което да дадете лице и глас на Вашия бизнес. Това не означава задължително да застанете пред обектива на камерата. С едно видео, презентиращо Вашия бизнес, Вие имате контрол върху съдържанието и влиянието, което предлагате и ставате независими. Нека Ви покажем стъпка по стъпка колко е лесно да създадете успешен видео маркетинг за Вашия бизнес.

Стъпка 1: Направете сценарий

Това е стъпката, която се пропуска най-често и води до големи проблеми. Ако отделите малко време, за да напишете обръщение към клиентите си ще си спестите много усилия и време при самия запис на видеото. Не е нужно да спазвате определен формат при изготвянето на сценария, но ние препоръчваме употребата на таблици, тъй като чрез тях можете да подреждате идеите си в различни секции. Най-добре опитайте да запишете  5-минутни скриптове, тъй като хората харесват кратки, ясни и бързосмилаеми видеоклипове, които са лесни за гледане и разбиране. По-дългите видеоклипове отблъскват потребителите, които нямат търпение да ги изгледат докрай. Препоръччваме да прочетете скрипта, който сте написали сами и в нормално темпо.

Стъпка 2: Планирайте кадрите

След като напишете съобщението, което искате да отправите към Вашите потенциални клиенти, прегледайте го внимателно и планирайте кадрите, които искате да запишете. Можете да скицирате и да рисувате картинки, които ще Ви помогнат да си представите по-добре записа. Това се нарича “storyboard” и може да Ви бъде от голяма полза, особено, ако бизнесът Ви развива няколко различни дейности.

Целта на видеолкипа е да създава стойност, а не просто празни приказки.

Стъпка 3: Изберете как и към кого ще се обърнете от видеото. Записът трябва да води към действие

Винаги е по-добре думите да бъдат подкрепени от действия – демонстрация или показване подсилват въздействието на думите. Ако бизнесът Ви предлага продукт, най-добре е да покажете как той функционира, за какво служи и с какво е по-добър от конкурентните такива. Ако дейността Ви включва предлагане на услуги, трябва да кажете и да покажете защо смятате, че сте най-добрите в това. За целта не е нужно да разкривате търговските си тайни, но е добре да дадете на аудитория нещо като поглед от високо, което да заинтригува.видео

Стъпка 4: Какво трябва да знаят потенциалните Ви клиенти за Вашия бизнес

Важно е да си изясните какво трябва да знае аудиторията Ви за продуктите или услугите, които предлагате. Ако чрез видеоклипа успеете да отговорите на най-често задаваните от клиентите въпроси, ще си спестите много усилия за в бъдеще.

Стъпка 5: Помощни средства

Добро начало е да направите списък на всички физически активи, инвентар или предмети, от които ще се нуждаете, за да изпълните всичко във Вашия сценарий. Не се притеснявайте за видео оборудването - ние ще Ви дадем необходимата информация.

Стъпка 6: Изберете място за снимките

Локация, на която ще заснемете видеоклипа е от голяма важност. Какво искате да виждат Вашите клиенти зад Вас? Ще снимате ли на повече от едно място? Вашият сценарий трябва да диктува всичко това. Добре е да изберете място, което е максимално обвързано с продукта или услугата, която ще презентирате. Ако имате физически магазин може да снимате в него. Каквото и място да изберете за снимките, задължително изберете подходящ фон - не снимайте срещу празна бяла стена. Ако това е проблем за Вас, можете да сложите цветно платно зад вас и го осветете достатъчно, така че да не хвърля сянка върху говорещия.

Най-добре е да запазите видеото изчистено и просто, затова като локация може да изберете добре подреден офис, магазин или дори Вашия дом. При всяко положение е важно да отнесете всичко към продукта или услугата, които бизнесът Ви предлага. Ако например продавате фитнес оборудване, може да снимате в залата, ако продавате стоки за домашни любимци. снимайте в зоомагазин или в парк, където се разхождат кучета.

Ако сте решили да снимате на открито, трябва да внимавате със светлината. Пряката слънчева светлина може да е прекалено ярка за камерата, което да се окаже причина за некачествен запис.

Стъпка 7: Технология на заснемане

Една от най-важните препоръки за заснемането на качествен видеоклип, ако нямате професионални умения - използвайте камерата максимално стабилно. В никакъв случай не снимайте директно от ръка, тъй като така се получава доста неприятно трептене на записа, което говори за липса на професионализъм. Ако имате възможност най-добре си осигурете статив, или пък намерете рафт, който е най-малко на щастливо детенивото на гърдите Ви и поставете камерата там, за да получите стабилно изображение. Направете пробен запис и го прегледайте, за да проверите дали височината на камерата е подходяща, дали осветлението е достатъчно и дали всичко, което искате влиза в кадър.

Стъпка 8: Бъдете естествени

Много е важно да запомните, че не трябва да се престаравате пред камерата. Дори не е нужно да рецитирате дословно текста от сценария. Отбележете си някои важни точки наум и си представете, че продавате Вашия продукт по телефона. Така ще постигнете непринуден стил и ще изглеждате естествено пред потенциалните си клиенти и е по-вероятно те да Ви се доверят.