Това е нашата марка!

Превръщането на клиенти в застъпници на една марка не е само НАУКА, а може да се превърне в реалност. Хората обичат да изтъкват своята принадлежност към някаква общност - училището, в което учат, екипът, с който работят, компанията, в която работят. Това важи и за любимите им онлайн магазини. Като предлагате уникална услуга, заедно с добър продукт, Вие несъмнено ще спечелите застъпници на Вашата марка. Тук ще Ви насочим към необходимите инструменти и правилните тактики, чрез които да накарате клиентите си да пожелаят да станат Ваши застъпници.

В предните раздели Ви дадохме съвети за изграждане на лоялност. Сега обаче ще Ви дадем най-успешния начин, чрез който можете да спечелите лояността на Вашите клиенти и същевременно да ги превърнете в застъпници на Вашия бизнес. Да се ангажирате с Вашите клиенти има ключово значение при изграждането на лоялност, но по-важно е как точно се ангажирате. Тук ще Ви покажем няколко опции, които можете да реализирате, базирайки се на бизнес предпочитанията Ви. Вашата цел трябва да бъде създаването на клиентско-ориентиран бизнес. Ако успеете да го постигнете Вашите клиенти сами ще се застъпят за Вас, без да се налага да ги молите.

Уверете се, че умеете да комуникирате с клиентите си

Това умение помага за създаването на трайни взаимоотношения. Направете форма с информация за контакти в сайта. Там посочете електронна поща, профили в социалните мрежи и т.н. Важно е да има достъп до раздела за контакти от всяка една страница на сайта. Това ще увеличи процента на реализираните продажби чрез Вашия онлайн магазин, а купувачите Ви ще се чувстват по-сигурни да пазаруват от Вас.

За да работи това и да има смисъл от контактната форма, трябва винаги да отговаряте на получените запитвания от Вашите клиенти по всички канали. Това ще Ви помогне да си спечелите повече доверие.

Важно е ежедневно да отделяте по 20 минути на ден, за да отговорите на съобщенията и имейлите на клиентите Ви. Ако нямате възможност да отделяте време за това, можете да наемете работник или стажант, чиято главна задача да бъде отговарянето на клиентските запитвания. Вашите клиенти и бъдещи застъпници ще бъдат приятно впечатлени от Вашия бърз и личен отговор. Това е метод, който би могъл да насърчи гладки служебни взаимоотношения, които да са Ви от полза в последствие.  

 

Винаги давайте на клиента повече, отколкото той е очаквал да получи! Просто е, но изключително ефективно.Нелсън Бозуел

 

Важно е също така да насърчавате положителните отзиви на Вашите клиенти. Това може да се осъществи чрез автоматизирани шаблонни имейли, които да им изпращате. По този начин ще сте сигурни, че по всяко време поддържате обратна връзка с клиентите си и ще имате възможност да насърчавате и поощрявате тези, които наистина обичат Вашата марка. Добър подход е да помолите такива клиенти да ВИ разрешат да използвате техните добри думи по Ваш адрес. Бихте могли да използвате тези “признания” във Вашия сайт, брошури или дори в имейл маркетинга на компанията Ви. Статистиката категорично показва, че потребителите търсят мнение и информация от други потребители по отношение на това, дали да закупят даден продукт, особено, ако е за първи път. Винаги имайте предвид това, когато мислите за начина, по който пазарува съвременния потребител.

 

Обратна връзка от клиентите

Тези положителни “препоръки” са особено подходящи за малкия бизнес. С тях можете да правите забавни неща, като например да ги помолите да Ви изпратят снимки, на които се забавляват или използват Ваши продукти. Такива снимки могат да се превърнат в смислено съдържание за рекламните материали на Вашата компания. Когато съберете достатъчно такива материали би било добре да направите раздел във Вашия сайт, озаглавен “клиентите за нас” или нещо подобно, където да поместите такива снимки, видеоклипове и отзиви. Това е един много мощен инструмент, който ще накара Вашите клиенти да се чустват оценени, да виждат Вашия успех като техен и да се гордеят, че са допринесли за него. С този подход по-лесно и бързо ще успеете да превърнете посетителите на сайта Ви в купувачи.

Хубаво е да помислите и за провеждането на периодично насочване на вниманието към клиентите. Това значи да представяте или публично да благодарите на някой клиент, който силно подкрепя Вашата компания. Наистина е много важно да благодарите на Вашите клиенти за насърчаването на марката Ви в социалните мрежи чрез хаштагове (hashtags) и др. Тези хора, които са Ваши верни и редовни клиенти със сигурност ще Ви защитят, ако получите лошо мнение или коментар.

Създайте блог на компанията

Въпреки, че Twitter и Facebook са много мощни инструменти в съвременната дигитална ера, те все още не се използват от всички. Затова, когато получите много добър отзив от клиент, можете да го публикувате в блога на компанията Ви, в електронната поща, профилите Ви в социалните мрежи и дори в своя бюлетин. Всеки един клиент може да покаже нов и различен начин за оползотворяване на Вашия продукт или услуга, което от своя страна да разкрие чисто нов канал за получаване на приходи от Вашата марка.

Също така можете да помолите доволен клиент да гостува във Вашия < a class = "advices-link" href = "http://maxcart.bg/%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%B3-1-36.html">блог. Възвръщаемостта на такъв тип инвестиция може да бъде огромна и да допринесе за разпространението на Вашата марка. Такова съдържание обикновено е много споделяно, което кара клиентите да се чувстват добре и по-сигурни, когато пазаруват във вашия сайт. Това може да насърчи и други клиенти да се осмелят да се застъпят за Вас и да споделят идеите си за принос към Вашата марка.

Забавлението е част от успешния онлайн бизнес. Можете да организирате различни игри и конкурси в социалните мрежи или чрез имейл кампании. Вариантите са много - може да обявите награда за клиента, който сподели снимка с Вашия продукт и събере най-много харесвания. Можете да пускате периодично такива игри, конкурси и томболи с различни награди - отстъпка при следваща покупка, безплатен продукт и др. Има много възможности, чрез които да забавлявате клиентите си и по този начин да ги привлечете като застъпници на Вашата марка. Бъдете креативни, забавлявайте се и дори можете да попитате Вашите клиенти какви игри и награди предпочитат.

Важно е да насърчавате употребата на URL-а на Вашия магазин, което ще допринесе за популяризирането му. Ако имате интересно съдържание в сайта или игра, състояща се в споделяне на снимки или друго съдържание, клиентите Ви ще го разпространяват дори без да ги приканвате.

Всичките Ви усилия, които полагате за изграждането на лоялни клиенти ще се върнат при Вас под формата на застъпници (почитатели). Колкото по-умно, целенасочено и внимателно подхождате, толкова по-добри резултати ще получите. Накрая всичко се свежда до това клиентите Ви да Ви харесват толкова много, че да помагат за неговото развитие като споделят любовта си към Вашата марка.