Как да създадем марка?какво е бранд

Създаването на марка (бранд) е начин, чрез който клиентите да свързват Вашите продукти или услуги с Вашата компания. Брандирането не се състои само в това да си създадете лого. Чрез марката изграждате имидж, представяте основните ценности на компанията и нейната уникалност. Брандирането е много важна част от всяка компания, особено, когато става дума за електронна търговия. Чрез него създавате облик на бизнеса си, чрез който имате възможност да привлечете клиенти и партньори в дългосрочен план.

Да бъдете в съответствие с Вашия бранд значи да бъдете последователни и да не изпадате в противоречия, когато представяте Вашата марка. Тя със сигурност ще претърпи развитие и промени, но те трябва да настъпват плавно във времето, а не изведнъж. Затова вземете решение за Вашия бранд и го поддържайте, а еволюцията ще настъпи естествено и след години.

Създаването на Вашия бранд в 5 стъпки

Стъпка 1: Лого

Като начало е добре да се фокусирате върху Вашето лого. То е много важно за Вашата марка, защото то представлява Вашият подпис, Вашата визитна картичка, която ще виждат всички. Струва си да наемете дизайнер, който се е специализирал в правенето на лога. Това най-вероятно ще струва доста, но инвестицията си заслужава, защото с едно атрактивно лого можете да привлечете много хора към Вас и Вашия бизнес.

Задължително е дизайнерът да проектира поне три варианта на Вашето лого - в нашата компания ние винаги правим така. След като се сдобиете с лого, което Ви харесва, Вие ще се гордеете с него и ще Ви се иска да го включите във всичко - никога вече няма да използвате Вашата марка без тя да е придружена от логото.хубаво лого

Целта на всяка компания е един ден да може да използва само своето лого без името й до него, защото тя ще е станала разпознаваема за аудиторията. Примери за успешен бранд, който може да си позволи да използва само логото си, без името можете да се сетите и сами - Мерцедес, Туитър, Макдоналдс и т.н.

Стъпка 2: Обвържете логото със сайта си

След като вече имате лого трябва да го добавите във Вашия сайт. От менюто “настройки на сайта”, отидете на “лого на сайта”. Кликнете на “добавете файл” и открийте логото, което ще представя Вашия бранд. След това го прикачете и кликнете на “запазване”. Сега вече Вашите потенциални клиенти ще виждат логото Ви, когато посещават сайта Ви.

Стъпка 3: Изображение на марката

Друг елемент, който трябва да запазите постоянен и последователен е изображението на марката (ако изберете да има такова). В този случай изображението не е равно на логото. То също е част от играта, но изображението се отнася до цялостната визия, усешането и посланието, което носи Вашата марка - какви цветове използвате, какви шрифтове, как звучат Вашите съобщения. Да започнем с цвета. Кои цветове са най-видими във Вашия магазин? Именно тези цветове трябва да са видни за всичко, което Вашата марка създава. Необходимо е да имате основен цвят, вторичен, а дори и трети, акцентиращ цвят. Приемете го като това да боядисвате къщата си.

Изображението на марката се отнася също и до Вашата продуктова фотография. Ако наемете фотограф, нека той направи всичките Ви снимки на продукти, а не само някои. По този начин ще се запази последователният облик на сайта Ви. Ако изберете да заснемете сами всичко, използвайте еднакви настройки на камерата и осветлението.

Изображението на бранда се отнася също и до начина, по който общувате с Вашите клиенти.

Стъпка 4: Качество и коректност

Имайте предвид, че когато клиент прави покупка от Вашия магазин повече от веднъж, то това е, защото му харесва Вашият продукт и Вашата марка. Ето защо е важно да запазите доброто качество на Вашите стоки, за да можете да изградите успешни отношения между марката и клиентите. Придържайте се към Вашите фирмени ценности и информирайте клиентите си за текущото състояние на Вашата марка. Дори и да не Ви се вярва, те искат да чуят за Вашите успехи и планове и ще Ви подкрепят, за да успеете.

Стъпка 5: Популяризиране на марката

Следвайки тази логика, можете да маркирате опаковките на продуктите, които продавате с Вашия бранд. Например можете да използвате хартия за опаковане с Вашето лого или пък да поръчате маркирани торбички или етикети с Вашия знак.

Тези 5 начални стъпки са част от дългия път за изграждането и затвърждаването на Вашата марка. Трябва постоянно да изненадвате клиентите си и да им напомняте за Вас, така че те да оценят Вашата упорита работа. Налагането на марката Ви сред потребителите трябва да започне от това да я разпространите първо сред приятелите си, които са готови да Ви подкрепят. Не забравяйте, че няма по-силен положителен отзив от този на доволния клиент.