Как да изберем най-подходящата платформа за имейл маркетинг?

Как да изберем най-подходящата платформа за имейл маркетинг?

Как да изберем най-подходящата платформа за имейл маркетинг?

Ако сте собственик на онлайн магазин и се занимавате с електронна търговия, вие задължително трябва да популяризирате своя уеб сайт, за да привлечете клиенти. Вярно е, че чрез електронен магазин можете да продавате навсякъде и по всяко време, но имайки предвид колко много сайтове за онлайн търговия има, то не можете да разчитате, че клиентите ще ви открият лесно. Рекламните кампании в Google и facebook определено ще помогнат на бизнеса ви и ще привлекат нови клиенти. Но веднъж посетили вашия магазин, вие трябва да се погрижите тези потребители да се върнат отново. Това можете да постигнете чрез имейл маркетинг кампания.

В тази статия ще продължим с полезните съвети как сами можете да създадете такава кампания.

Първата стъпка е да изберета подходяща платформа за изпращане на имейли до вашите клиенти.

Има различни услуги, които можете да ползвате, предлагаме ви да разгледате и някои от най-популярните:

Всички тези платформи ви дават възможност да разпращате имейли с рекламно съдържание до вашите клиенти. Възползвайте се от безплатния тестов период и изберете най-подходящата. Ако не сте се занимавали до сега с това и сте напълно начинаещи, можете да се възползвате и от “ограничените” планове, които са абсолютно безплатни.

Когато избирате платформа, имайте предвид:

Дали платформата ви дава възможност да редактирате и създавате собствени темплейти за имейли

Имате ли възможност да таргетирате потребители въз основа на техния профил

Подробен анализ на изпратени имейли

Добрата новина е, че и при тези услуги, можете да намерите безплатни пакети (една от най-популярните е Mailchimp), както и тестов период, в който можете да разгледате какво ви предлага съответната платформа.

Следващата стъпка е създаване на списък с имейли.

Това е етапа, на който трябва да бъдете креативни. Независимо дали имате онлайн магазин, фирмен сайт или продуктов каталог,  за да събирате имейли изобщо, във вашия сайт трябва да поставите Newsletter форма или възможност за абониране. Обикновено тези форми стоят най-отдолу в сайта /във футъра/.

Не забравяйте, че повечето потребители, не обичат да получават спам в пощата си. Ето защо, уверете своите посетители на сайта, че ще им изпращате полезна и интересна информация или дори промо кодове за пазаруване. Това не е най-оригиналният начин да спечелите доверието им, но си струва да отправите подобен call-to-action призив.

Събирайте имейли офлайн

изработка на онлайн магазин

Знаете ли, че можете да събирате имейли и извън онлайн магазина си, нещо повече да ги събирате във вашия търговски обект?

Mailchimp създаде приложението  Chimpadeedoo, което позволява вашите клиенти в магазина, да въведат своя имейл във вашия таблет, така те автоматично се включват в списъка с абонати и следващият път, когато искате да изпратите писмо с промоции или отстъпки, всички ваши клиенти - онлайн и офлайн, ще го получат.

Разширяването на списъка с абонати не е нито бърз, нито много лесен процес. Той изисква постоянство и търпение. Поставянето на форми за абониране, не означава, че потребителите веднага ще се запишат. Хубаво е да предизвикате интереса им, можете да публикувате новина във вашия блог, че ще изпратите на всички свои абонати специален промокод с 20% отстъпка, която важи за всички артикули.

Друг способ е да обявите, че всички нови продукти са с намаление.

“За да се възползвате, въведете своя имей, а ние ще ви изпратим код за отстъпка ”

Освен с промоции, можете да опитате и с малко полезна и интересна информация. Вие познавате своя бизнес и се предполага, че знаете всичко за него. Това, което търсачките обичат е съдържанието. Когато пишете в блога на сайта си, можете да направите кратка извадка, която да изпратите и на абонатите си. Не прекалявайте с информацията, изпращайте имейли, само когато сте сигурни, че давате полезна информация за потребителите ви, това ви гарантира, че няма да влезете в спам листа.

Реклама с Google

Вече имате страхотен онлайн магазин, активирали сте Google Analytics, създали сте страничка във Фейсбук, пишете подробни описания на продуктите си, пускате промоции, но посещения все още няма. Най-бързият начин да получите трафик към сайта си е като си платите за него. И в това няма нищо лошо, защото именно Google предлага една от най-популярните услуги за платено рекламиране. Така наречената pay per click реклама, от една страна ви гарантира, че вашият уеб сайт ще излиза на първи позиции в търсачката, а от друга, ще си плащате само тогава, когато потребител кликне на рекламата. Ако се чудите рекламната кампания какво общо има с имейл маркетинга, отговорът е прост - всичко. Ако нямате потребители във вашия онлайн магазин, то няма как да попълните своя списък с абонати, нито пък да провеждате имейл кампания.

Изпращане на имейл с едно и също съдържание до всичките ви клиенти?

Ако във вашият онлайн магазин се предлагат само дамски рокли, се предполага, че вашите потребители се интересуват само от този артикул, ето защо можете да си позволите да изпратите един и същ имейл до всички. Но ако продавате, както рокли, така и мъжки ризи, то трябва да сегментирате имейлите, според интересите на потребителите.

Ако познавате клиентите си и знаете какво искат, то тогава, вие поставяте основите на един успешен бизнес.

Как да направя сегментация на имейлите?

В основния списък с абонати, създайте подсписъци, като ги класифицирате по различни признаци: интереси, поведение, локация или това, което отличава един ваш клиент от друг.

Най-лесно можете да получите информация от вашия електронен магазин. Можете да отделите редовните потребители от тези, които са поръчвали само веднъж от вас. Можете да ги разделите по това какво са купили - дамски или мъжки артикули.

И ако трябва да се върнем отново върху платформата, която ще изберете за изпращане на имейли, в тестовия период, ако има такъв, обърнете внимание на опциите за сегментиране, които съответната платформа ви дава.

В E-mail маркетинг част 3 ще си говорим за това как всъщност да превърнем имейл абонатите в реални клиенти, които пазаруват от нашия онлайн магазин.