Как да изберем добър фотограф, който да заснеме продуктите ни

Как да изберем добър фотограф, който да заснеме продуктите ни

Как да изберем добър фотограф, който да заснеме продуктите ни

Време е отново да си поговорим за оптимизация, но този път ще оптимизираме ресурсите, с които вие като собственик на онлайн магазин разполагате.

Съдържанието

Не е нужно да сте SEO специалисти, за да оптимизирате своя уеб сайт, така че той да се класира на по-високи позиции в търсачките. Независимо дали имате онлайн магазин, фирмен сайт или онлайн каталог е задължително, да попълвате своя уеб сайт с автентична информация.

Ако сте собственик на онлайн магазин, това означава, че трябва периодично да обновявате уеб сайта си не само качвайки нови продукти, но и пишейки текстове. Пишете уникално съдържание! Не случайно маркетинг специалистите казват “content is the king” /бг.Съдържанието е Кралят/. Измисляйте автентично описание на продуктите си и избягвайте да копирате информацията, дадена от доставчика или производителя. Поддържайте блога си.

Публикувайте кратки статии, независимо дали обявявате промоция, нова колекция или нови тенденции. Няма значение какъв е бизнеса Ви, почти няма бизнес ниша, за която да не се публикуват правила за регламентация, нови функции, пазарни прогнози.

Мисля, че разбрахте идеята. Публикувайте информация, която е полезна за потребителя.

Хората купуват с очите си

Другият фактор, който може да изстреля онлайн магазина ви на челни позиции, са снимките на продуктите. Единият вариант е да направите сами снимки на стоките си с мобилния си телефон или със собствения си фотоапарат.

Полезни съвети за това как можете да създадете страхотни снимки в домашни условия ще намерите в статията 3 лесни стъпки за качествени снимки

как-да-изберем-фотограф-който-да-заснеме-продуктите

Ще наема фотограф, който да заснеме продуктите ми

Ако сте решили да направите професионални снимки на продуктите си, е нужно да намерите фотограф, който да го направи. Ако нямате приятел или познат, който да направи страхотни снимки на стоките Ви, ще се убедите, че намирането на добър фотограф е толкова трудно колкото и да намерите подходящ фризьор.

Вече сте се убедили, че има на пазара евтини и скъпи фотографски услуги, има преславени и страхотни фотографи. Въпросът е на кого да се доверите? Вярно е, че тук говорим за снимки, но в крайна сметка става въпрос за качествени фотографии, които да представят по най-добрия начин вашите продукти и вашия бизнес.

Организации на фотографите

Фотографите отдавна не са само артисти, които разчитат на добрите думи от уста на уста, те също се борят за клиенти, особено след като на пазара се появиха не малко завършили или преквалифицирали се хора, занимаващи се с фотография.

Организациите на фотографите установяват правила, които да регулират цялостната им дейност, за да осигурят качествена услуга.

Тези организации имат практиката да публикуват списък на фотографите, които членуват в тях, както и референции към тяхната работа и проекти. Имайте предвид, че повечето фотографи имат определена ниша, в която работят - сватби, продуктова фотография, портрети и много други. Нашият съвет е да разгледате портфолио и да изберете този фотограф, който е представил по най-добрия начин продукти.

Кой притежава авторските права върху снимките?

професионални-снимки

В българското законодателство е установено, че когато се създава произведение, предмет на авторско право или някое от сродните му права по поръчка, то авторското право върху произведението принадлежи на автора, а не на поръчващия, освен ако друго не е уговорено в договора за възлагане (чл. 42 (1) ЗАПСП).

Това означава, че когато ангажирате фотограф, който да заснеме продуктите за вашия онлайн магазин или каталог, то задължително трябва да сключите договор за възлагане и да уточните правата на фотографа върху направените снимки.

Имайте предвид, че дори и да уговорите авторство върху снимките, то не може да лишите фотографа от някои от неимуществените права, които притежава по отношение на снимките, например трябва да упоменете по някакъв начин, че той е фотографът.

Дори и да не сключите договор или да не уговорите авторството, Вие като възложител имате право да използвате снимките без разрешението на фотографа за целта, за която са създадени.

Съвет: Уговорете с фотографа дали искате снимките само на дигитален носител или желаете и физически копия, т.е да ги принтира. Интересувайте се в какъв срок ще ви бъдат предадени готовите снимки и дали поръчката включва и обработването им (например с photoshop).

И така, ако се чудите защо вашите онлайн продажби са ниски, то може да има няколко причини за това - не добра SEO оптимизация, рекламиране на грешните места или зле представени продукти.

Съвет: Помолете своите приятели да разгледат онлайн магазина ви и ги попитайте дали снимките на продуктите ви са достатъчно ясни, както и описанията, които сте въвели. Не разчитайте само на своя поглед над артикулите, защото вие ги познавате и не можете да бъдете обективни за това какво всъщност виждат вашите потребители.

Не е задължително да наемате фотограф, за да имате хубави продуктови снимки, вече има достатъчно добри мобилни устройства, с които можете да направите страхотни снимки. Нужно е само желание и разбира се, онлайн магазин, където да покажете продуктите си.