Колко струва продуктът ни?

Искате да правите пари, затова стартирате бизнес. Независимо дали ще продавате услуга или продукт, Вие трябва да поставите цена на това, което продавате в момента.

Не е лесно да оцените нещо. Точно тук много предприемачи срещат затруднения и поставят произволна цена на продукта или услугата си.

Има възможност да се изгради ценова стратегия за Вашия бизнес, която да Ви помогне не само да увеличите печалбите си, но и да повишите значително продажбите си.

В тази статия ще Ви дадем съвети как да изградите ефективна психологическа стратегия за ценообразуване.

Какво е психологическа стратегия за  ценообразуване?

Най-просто казано, това е начинът на оценяване на продуктите Ви, така че да накарат клиентите Ви да извършат покупка. Малките и големи фирми разполагат дори с екипи,  които се занимават с ценообразуването.

Ще разгледаме как Apple използва ценообразуването като част от своята цялостна маркетингова и продуктова стратегия, за да се задържи като лидер на пазара.

Психологическа стратегия за ценообразуване при Apple

Apple винаги са планирали агресивни ценови стратегии. Стратегията за  ценообразуване на Apple се основава на 4 принципа:

Принцип 1. Предлагат малко на брой продукти.

Принцип 2. Съсредоточават се върху всички крайни продукти и потребители.

Принцип 3. Дават приоритет на печалбите над пазарния дял.

Принцип 4. Карат клиентите да чакат с нетърпение следващия продукт на  Apple.

Ще разгледаме някои примери от ценовата стратегия на Apple.

Ефектът на лявата цифра Ви помага да продавате повече

Не е случайно, че цената на лаптоп например е $1299.99 вместо  $1300. Този $0.01 всъщност е причината за изненадващата разлика в размера на продажбите. По този начин цената на продукта изглежда, че е в обхвата на $1200, а не в обхвата на $1300. Така потребителите възприемат цената за по-ниска, отколкото е в действителност. Проучванията показват, че клиентите предпочитат да плащат по-малко за продукти с цена, завършваща на 9, защото я свързват с отстъпки и промоции.

Сравняване на цените на  продукти

Как изглежда ситуацията при Apple? Apple продават например два MacBook Airs. Цената на 11-инчовия MacBook Air е $899, а на 13-инчовия MacBook Air е $999. 13-инчовия MacBook Air е с $100 по-скъп, поради което потребителят предполага, че 13-инчовият е с по-добро качество.

Ако продуктът е по-скъп, следователно е по-качествен

Потребителите имат навика да съпоставят цената на продукта с неговото качество. Според проучване, в един италиански ресторант в Ню Йорк клиентите консумирали една и съща храна, но на различна цена. Групата, която е заплатила по-висока цена,  е оценила храната като по - добра.

Заключение

След като вече Ви е ясна психологическа стратегия за  ценообразуване, остава само да я приложите при предлаганите от Вас продукти и услуги, за да повишавате продажбите си.