“Безплатна доставка и рекламации”

Това си мечтае да види всеки клиент, защото ако продуктът не му хареса, той има възможност да го върне обратно.

Но от гледна точка на търговеца, нещата не изглеждат така. За продавача върнатата стока, означава загуби, затова той  би обмислил внимателно риска да добави към продукта или услугата си опцията “Безплатна доставка и рекламации”.

Значителен брой проучвания показват, че подобряването на логистиката влияе положително на броя поръчки и лоялността на клиентите.

Независимо дали сега стартирате своя бизнес или сте вече утвърден търговец, Вие ще се замислите върху това, как добавянето на “Безплатна доставка и рекламации”  към продукта или услугата Ви, ще се отрази на продажбите Ви.

 

Може ли разходите за доставка да се отразят на онлайн продажбите?

Проучване сочи, че безплатната доставка и възможността за връщне на продукта са най-силните фактори, които влияят на решението на клиентите да извършат покупка онлайн.

Според проучване добавянето на безплатната доставка в навигацията на сайта Ви, би увеличило поръчките с 90%.

Клиентите предпочитат безплатна доставка пред процент отстъпка.

8 мита за рекламациите:

Мит 1. Рекламациите струват пари.

Мит 2. Рекламациите предизвикват спорове.

Мит 3. Повечето клиенти не четат условията за рекламации.

Мит 4. Рекламациите най-често са дефекти от клиентите.

Мит 5. Повечето  рекламации се правят от еднократно пазаруващи клиенти.

Мит 6. Условията за рекламации не влияят на продажбите.

Мит 7. Клиентите не мислят върху процеса на рекламация.

Мит 8. Клиентите не се интересуват от безплатното връщане на стоката.

Как безплатна доставка влияе на онлайн пазаруването?

Приблизително 60% от онлайн търговците определят безплатната доставка като един от най-успешните маркетингови инструменти.

Заключение

Въпреки че безплатната доставка и рекламациите може да Ви се струват първоначално като проблем, статистиката показва, че това е начин за увеличаване на приходите Ви от продажби. Ако се колебаете дали да използвате безплатна доставка и рекламации, може да тествате с избран брой продукти или услуги какъв би бил резултатът. Сравнете броя кликове с предходните и ако установите подобрение, пробвайте с бъдещи продукти отново. Изчислете как би се отразило това на цялостния Ви бизнес и се убедете сами как влияе добавянето на безплатна доставка и рекламации към Вашите продукти или услуги.